معلم شو

4 دلیل برای اهمیت زنگ تفریح در فرایند یادگیری

زنگ تفریح

4 دلیل برای اهمیت زنگ تفریح در فرایند یادگیری

در این مقاله از معلم شو قصد داریم در مورد زنگ تفریح و اهمیت آن صحبت کنیم. زنگ تفریح یکی از بخش های بسیار مهم فعالیت یاددهی – یادگیری در مدرسه است. به همین خاطر یک مدیر مدرسه توانا و یک معلم هوشمند باید از آن به نحوه احسنت در جهت افزایش یادگیری دانش آموزان استفاده کنند.

یک معلم توانا مخصوصا معلم مقطع ابتدایی باید علاوه بر تسلط بر انواع روش تدریس در کلاس درس، برنامه هایی هم برای دانش آموزان در زنگ تفریح داشته باشد. همچنین یکی از ویژگی های مدرسه خوب، اهمیت دادن به زنگ تفریح است.
لازم به ذکر است با توجه به تحقیقات مختلف روانشناسی، ادامه دادن تدریس در زمان زنگ تفریح اشتباه است البته اگر زمان بسیار کوتاه از زمان تفریح دانش آموزان برای جمع بندی مطلب باقی مانده صرف شود اشکال ندارد اما نگه داشتن دانش آموزان در کلاس در زمان زنگ تفریح کار اشتباهی است.

زنگ تفریح

زنگ تفریح، زنگ های حرکت و یادگیری مستمر

از منظر تحقیقات ورزشی، پزشکی، روانشناسی و رفتاری، حرکت یکی از بهترین راه ها برای دریافت اطلاعات از محیط برای تمامی کودکان با نیازهای عمومی و خاص است. از طریق حرکت، توانایی کنترل رفتار، تعامل با محیط و حفظ نتایج حاصل از آن را به دست می آورند.
با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه حرکت و فواید روحی و جسمی برای همه کودکان در هر سن و سبک های یادگیری، مردم را به این فکر وا می دارد که طبق قانون آموزش و پرورش، مدارس به ویژه مدارس ابتدایی موظف به کاهش اوقات فراغت هستند. برای چند سال گذشته
بچه ها هنگام ورود به مدرسه فرصت کمتری برای بازی دارند و از طرفی دیگر مانند گذشته آزادی زیادی در خانه ندارند. والدین و سایر اعضای خانواده در رابطه با مسائل خانوادگی از فرزندان انتظار و انتظار بیشتری دارند. بنابراین، در حال حاضر، کودکان در خانه و محیط مدرسه با زمان محدودی برای انجام بازی‌هایی که دوست دارند و فرصت کمتری برای بازی دارند، در حالی که به آن نیاز دارند.

زمان آزاد کمتر به معنای زمان بازی کمتر برای کودکان در این سن است. اگر به این ایده که مدرسه زیربنای آموزش و پرورش و تربیت فرزندان بعد از خانواده است و فکر دانش آموزان کلاسی است که بیشتر افراد این گروه سنی ساعات مهم و زیادی را در کنار هم در دسترس می گذرانند دقت کنیم. بازی و تعامل با یکدیگر. ، کارکردهای مهم بازی در نظر گرفته شده است. این توابع عبارتند از:
فعالیت بدنی در زنگ تفریح
باعث رشد هماهنگ اندام ها و اندام های مختلف بدن و تقویت حواس نوزاد می شود. نیرو و انرژی بدن را به بهترین نحو مصرف می کند. از طرفی کودک از توانایی های فکری و جسمی خود آگاه است.
کار ذهنی در زنگ تفریح
نقش مهمی در یادگیری زبان دارد. در رشد هوش کودک بسیار موثر است و او را با مفاهیم ساختمان، فضا و شکل آشنا می کند. رفتار هوشمندانه کودک تقویت می شود و امکان استفاده از نیروی تخیل در او به وجود می آید. همچنین زمینه بهتری برای تأمل فراهم می کند.
عملکرد اجتماعی در زنگ تفریح
ارتباط کودک با محیط بیرونی، شکوفایی استعدادهای نهفته، تولد خلاقیت و گسترش جهان را ترویج می کند. همکاری، همکاری و مشارکت کودک بهبود می یابد. این قوانین و مقررات. یادگیری زندگی با بزرگسالان او مفهوم رهبری را می داند و همچنان به آن احترام می گذارد. او یاد می گیرد که رقابت کند و با شکست واقعی روبرو شود. او قدرت بیان خود را یافت و از ترس، شرم و خجالت بی مورد رهایی یافت. همچنین حمایت از افراد ضعیف را آموزش می دهد.
عملکرد عاطفی در زنگ تفریح
نیاز به موفقیت را برآورده می کند و باعث بروز عواطف، احساسات، ترس ها و تردیدها، عشق و شفقت، خشم و اضطراب می شود. تمایل به دعوا را کاهش می دهد و محیط اطراف کودک را افزایش می دهد.
با دانستن فواید مهم حرکت و بازی، حرکت برنامه ریزی شده و منظم در طول روز و بین کلاس ها، همه دانش آموزان می توانند رفتارهای فردی و اجتماعی خود را برای پاسخگویی بهتر و انرژی بدنی تغییر دهند. اطلاعات آموزشی را برگردانید.
عموماً در بحث یادگیری از «یادگیری ضمنی» غفلت می شود، هرچند می تواند مؤثرتر از «یادگیری آشکار» باشد. زنگ فناز با مدیریت معاونت آموزشی، مربی آموزش و پرورش، مربی بهداشت و مربی تربیت بدنی می تواند موثرتر و کارآمدتر از آموزش مستقیم باشد. در اکثر مدارس، نقش آموزشی منحصر به فرد حرکت نادیده گرفته می شود، اما بر اساس روش تدریس در بین معلمان، فقط از آموزش نشسته و شنیداری استفاده می کنند.

بیشتر بدانید :   جامعه شناسی آموزش و پرورش چیست؟

این مشکل یکی از دلایل اصلی غیبت منظم از مدرسه در کودکان مبتلا به اختلالات عصبی و رفتاری مانند اختلال نقص توجه و بیش فعالی است. اگر حضور داشته باشند، مشکلاتی مانند کودکان وجود دارد، نمی توانند مانند کودکان عادی یاد بگیرند و رشد کنند.
بنابراین از منظر جامع و انتقادی مشخص می‌شود که بخشی از مشکلات آموزشی دانش‌آموزان به ساختار سازمانی و روش‌های مدیریتی مدرسه بستگی دارد و بنابراین بخشی از آن نیز از دستور زبان سرچشمه می‌گیرد. چه بسا اگر حرکت و حرکت به عنوان بخش مهم یادگیری در ساعات تدریس مورد توجه ویژه قرار می گرفت، حداقل بخشی از مشکلات مدارس امروزی حل می شد.
برخی از مدارس بر اساس درک خود از اهمیت حرکت در تعلیم و تربیت، پا را فراتر گذاشته و حتی مواد آموزشی را همراه با حرکت آموزش می دهند، زیرا معتقدند این نوع آموزش منجر به یادگیری عمیق و طولانی تر مواد آموزشی می شود. به عنوان مثال، آرایش فضایی خطی یا دایره ای اتم ها در کلاس شیمی با استفاده از حرکات خود دانش آموزان، که مستلزم درگیری فیزیکی و ذهنی است، مطمئناً یادگیری عمیق تری نسبت به آموزش ساده از طریق تخته سیاه و کتاب ایجاد می کند.
ترکیب حرکت توسط تحقیقات اخیر در مورد شناخت بصری در فناوری آموزشی پشتیبانی می شود. محققان دانشگاه کلمبیا نشان داده اند که شناخت بصری مفاهیم پیچیده را آسان تر و واقعی تر می کند، به خصوص اگر دانش آموزان جوان باشند.
در طول سال ها، مدارس فنلاند به اهمیت گنجاندن حرکات آزاد اما کنترل شده در فعالیت های روزانه مدرسه پی برده اند. اکثر مدارس این کشور بین 45 دقیقه آموزش 15 دقیقه استراحت دارند. محققین این امر را دلیل موفقیت اخیر دانشجویان عنوان کرده اند. در این دوره مدارس بریتانیا و آمریکا اوقات فراغت را کاهش دادند و تأثیر روانی آنها در رفتار دانش آموزان به وضوح نمایان است.

بیشتر بدانید :   15 تا از بهترین دانشگاه های جهان در سال 2023

در برخی از مدارس انگلستان به منظور تشویق بیشتر به تعامل و تفاهم بین اولیاء مدرسه و دانش آموزان، وقت آزاد برای بازدید دانش آموزان در ساعات مدرسه و شرکت در بازی و ورزش با آنها الزامی است. این اقدام می تواند فاصله بین آنها را کاهش دهد و دیوارهای بلند بین کودکان و نوجوانان و مربیان آموزشی را از بین ببرد.

اگر بخواهیم به صورت علمی و معقول به صدای ورزش توجه کنیم، باید مکانی را ایجاد کنیم که بچه ها بتوانند با دوستان دیگر بازی کنند و سرگرم شوند، فضایی شاد ایجاد کنند و در این مدت کوتاه زندگی را بیاموزند.
در کشور ما ایران در چند سال اخیر زمان تدریس در مدارس ابتدایی افزایش یافته است به طوری که زمان استراحت و زنگ تفریح از 20 دقیقه به 15 دقیقه کاهش یافته است.با توجه به نیاز مبرم این گروه سنی فعالیت هایی مانند پیاده روی، پیاده روی ، درام ، شرایط خاصی را باید با سیستمی منسجم و علمی در نظر گرفت تا کاهش کمیت با افزایش کیفیت جبران شود.

برخی از کارشناسان درباره ورزش سازمان یافته صحبت کردند. نقطه ضعف این برنامه این است که با توجه به ماهیت استقلال کودکان، بهتر است به جای بازی فیزیکی و کنترل شده در این کلاس روی بازی آزاد تمرکز شود.

برخی استدلال می‌کنند که بهتر است از آن برای ترویج ورزش‌های سنتی بدون تمرکز بیش از حد بر اجرای قوانین استفاده شود، زیرا زمان استراحت خوب خواهد بود. برخی از کارشناسان ورزشی تغییراتی را در این زمینه پیشنهاد کرده اند. این کار با احیای زمین بازی و مدرسه زمینه مناسبی را برای ساماندهی فعالیت دانش آموزان در اوقات فراغت فراهم می کند تا دانش آموزان ضمن انجام فعالیت های بدنی ساده در مدت زمان کوتاهی از فواید و اثرات ورزش و بازی بهره مند شوند.

در سیستم حیاط پایدار، مدرسه با رنگ آمیزی فضای حیاط و نصب تجهیزات ارزان قیمت و ایمن سعی در تشویق دانش آموزان به ورزش دارد. پس از راه اندازی این پروژه، خلاقیت های چشمگیر و محبوب آن را می توان به راحتی پیدا کرد. یکی از مزایای این طرح علاقه به ورزش های سنتی و قابلیت گنجاندن عناصر فیزیکی و مهارت های ورزشی منحصر به فرد در نقاشی های دیواری و صحنه های تفریحی کف و دیوار است.

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *